Vandaag reviewen we de zevende installatie van de Unlock serie. Deze avonturen staan volledig in het thema van het cijfer zeven. In de unlock 7 doos zitten drie games: De zevende vertoning, de zeven testen van de draak en missie #07.
Spel 1 – De zevende vertoning.
Onze Tijd: 34:34 min (1 strafpunt)
Hints: 0
Onze score: 9/10
Moeilijkheidsgraad: 1 slot (+/-2 sterren )
Het eerste epische avontuur brengt ons bij de bioscoop. We gaan kijken naar het meesterwerk “Laatste nacht van de weerwolf”. Het plot klinkt alvast veelbelovend: een mysterieus spook terroriseert de bewoners van een landhuis.
Het concept is heel origineel opgevat. Er is een perfecte wisselwerking tussen het filmverhaal en het concept van de spelers als toeschouwers in de bioscoop. De “Laatste nacht van de weerwolf” is een zwart-wit film en de kaarten volgen dezelfde esthetiek. Het zwart wit karakter geeft een extra dimensie aan het spel. Je moet nu zelf bepalen welke kaarten je kan combineren, in tegenstelling tot de gekleurde versie waarbij je alleen de rode met de blauwe kaarten mag combineren.
Wij vonden het leuk dat de spelers even opgesplitst werden om zo de interne communicatie op de proef te stellen. Tegen het einde is er een frustrerend en tijdrovend opdrachtje voor mensen zonder geduld (zoals wij). Het resultaat is echter super verrassend en leuk. Echt weer een topper!
Spel 2 – de zeven testen van de draak
Onze Tijd: 58 min 46 min
Hints: 4
Onze score: 8/10
Moeilijkheidsgraad: 2 sloten ( +/- 3.5 ster)
Om de zeven jaar opent meester Li de poort van de tempel van de gouden draken om nieuwe discipelen aan te nemen. Zijn lessen zijn befaamd en de meester brengt de meest briljante geesten van het rijk voort maar er worden slechts weinigen geaccepteerd omdat ze eerst de testen van de discipelen moeten doorstaan.
Voor deze queeste krijg je 77 minuten in plaats van de gewoonlijke 60 minuten. Je krijgt ook toegang tot de I Tjing (in de app), een bijzonder Orakel boek dat je op je reis zal begeleiden. De zeven testen van de draak vonden wij toch een heel pak moeilijker dan de zevende vertoning. Zo hadden we niet altijd door wanneer we de I Tjing moesten gebruiken waardoor we af en toe vast zaten.
De zeven testen van de draak maakt uitstekend gebruik van de app. De puzzels zijn gevarieerd, er zat zelf een leuke mini game in. De I Tjing is alomtegenwoordig en een absolute meerwaarde voor het spel. Slechts één klein minpuntje: we kregen de opdracht om kaart E weg te leggen, we zochten ons suf maar er bestaat helemaal geen kaart E in dit spel. Als je dit voor hebt niet panikeren en gewoon doorspelen!
Spel 3- missie #07
Onze Tijd: 57min 48 sec
Hints: 3
Onze score: 7/10
Moeilijkheidsgraad: 3 sloten ( +/- 4 sterren)
We kruipen in de huid van de geheime agenten Lynx, cobra, Os en walrus. Onze opdracht; om de dubbelagent binnen het bureau te ontmaskeren. De dubbelganger werkt voor de WASBEER organisatie en heeft het voorzien op de belangrijkste man van het land! De geheime agenten hebben allemaal hun eigen talenten die ze op het juiste ogenblik moeten inzetten. Jinn, de cobra is een ongeëvenaarde vechten en enorm flexibel. Elvis, de walrus is de ultieme hacker. Tommy, de os is een natuurkracht met spieren waarop Schwarzenegger jaloers zou zijn. Tot slot is er Sheryl, de lynx, de leider van de groep, zij beschikt over een coole high tech bril waarmee je andere spectra kan zien.
De eerste missie is om de dubbelagent te identificeren op basis van aanwijzingen die je kan terugvinden op zijn schuilplek. D Na het identificatie van de dubbelagent moet je overgaan tot arrestatie voor de agent ernstige schade kan aanrichten.
Van de drie epische avonturen vonden we deze toch wel de minste. Voornamelijk omdat we super gefrustreerd werden door de telefoonboodschap. De boodschap was wel Nederlandstalig maar toch volledig onverstaanbaar. De zinsconstructie was niet correct. (Ik kan niet veel zeggen zonder iets te verklappen maar het gaat om het woord komt in plaats van kom). Het originele spel is Franstalig en ik vermoed dat we hier te maken hebben met een slechte vertaling. Nog een frusterend fout in het spel was het verschil in de naam van de president en de naam van de vrouw van de president. Er werd ook gesproken van de vrouw van de president. De president wordt vernoemd in de kaarten als in” Het kantoor van president Jenkin is leeg”. zijn vrouw noemt Jenkins (met een S dus) dat vonden we niet logisch.
Voor missie #07 hadden ze de mosterd gehaald bij de exit spellen en maken ook handig gebruik van de doos.
Conclusie?
Was het episch? Ja ja ja ja ja ja ja ( dat is zeven keer affirmatief).
P.S. Je kan een gratis voorproefje krijgen van de Unlock spellen want in de Unlock app zijn er enkele gratis demoavonturen beschikbaar (zie blogpost)
[…] Unlock 7: epsiche avonturen […]