T.I.M.E stories het bordspel

T.I.M.E. Stories is een coöperatief bordspel waarin alle spelers samen moeten werken om de mensheid te beschermen. T.I.M.E. Stories wordt nogal eens (foutief) geclassificeerd als een escape game, zo kwam het dus ook in mijn bezit. T.I.M.E. Stories is dan wel geen escape spel maar het staat wel garant voor uren (en UREN) speelplezier.

In T.I.M.E. Stories onderneem je een tijdreis om “tijds-anomalieën” te herstellen. Aan de start van het spel kies je een karakter. Elke personage heeft zijn eigen sterktes en zwaktes die cruciaal zijn voor het spel. Het is aangewezen wijs te kiezen en samen een gebalanceerd team samen te stellen. Het doel van het spel is om de missie te voltooien in zo min mogelijk tijdseenheden. Wanneer de tijd op is kan je een nieuwe poging wagen, eventueel met een andere personage, gebruik makend met je kennis uit de vorige missie(s).

De gameplay van T.I.M.E Stories is redelijk complex en het boekje met regels erg lang. Daarom raad ik iedereen aan om het onderstaande filmpje te bekijken waarin de regels duidelijk uitgelegd worden.

Het basis spel bevat het T.I.M.E. Stories systeem en een eerste scenario ‘Asylum’. Er bestaan een heleboel officiële uitbreidingen als ook on-officiële uitbreidingen gemaakt door fans van het spel.

Onze favoriete uitbreiding

Dit scenario speelt zich af in het oude Egypte.
Deze niet te moeilijke uitbreiding speelden we in één ruk uit!

Wij hebben ondertussen 6 uitbreidingen in ons bezit. Het fijnste vind ik dat er een rode draad zit doorheen de verschillende scenario’s. Elk scenario onthult een nieuw stukje van de puzzel ( waarom zijn er deze tijd anomalieën?). Het is ook interessant dat de keuzes van een vorig spel en het behaalde eindresultaat invloed hebben op het volgende spel.

Het grootste “nadeel” is de extreem lange speelduur. Met één missie ben je makkelijk 3 uur bezig. Toen we de uitbreiding “Madame” na drie avonden (+/-6 uur in totaal) nog niet hadden uitgespeeld, gaven we op. De makers hebben wel rekening gehouden met de lange speeltijd en hebben een goed uitgekiend opbergsysteem voorzien in de doos. Je kan alles perfect opbergen en de volgende dag weer verder spelen.

T.I.M.E. Stories

Het basis spel bevat het T.I.M.E. Stories systeem en een eerste scenario ‘Asylum’.


Lava Hart

Ik hou van lange wandelingen in de natuur en opgesloten zitten in een kamer waaruit ik dan ontsnappen onder een immense tijdsdruk.

Aanbevolen artikelen

Laat een reactie achter

%d bloggers liken dit: